Povestea Mauro

Un brand se naste dintr-o poveste si traieste cat timp o scrie mai departe.

Cand iti alegi cafeaua, te intrebi vreodata de unde vine? Pare ca a ajuns foarte usor in cana ta, dar daca te uiti mai bine, poti sa vezi ani de munca, maini care masoara, masini care macina, depozite care adapostesc, guri care gusta. Poate ca unele branduri apar din ratiuni pur comerciale, dar altele se nasc din pasiuni, din povesti care nu au ramas pe hartie, ci povesti care s-au intamplat. In cazul cafelei Mauro, drumul de la poveste la realitate a fost lung si greu, dar un brand puternic nu se teme sa vorbeasca despre origini, indiferent de natura lor.

In 1905, intr-un orasel din sudul Italiei, se naste Demetrio Mauro. Insa la numai sase luni isi pierde vederea la un ochi, asa ca toata copilaria ii este ingreunata si la 10 ani renunta la scoala si incepe sa lucreze pe navele care transportau marfa pe Mediterana. Mauro e fascinat de navigatie, dar ramane cu gandul la scoala, asa ca la 20 de ani reuseste sa isi termine studiile. Pasiunea pentru navigat ramane vie si in 1930 isi cumpara prima barca, care ii deschide apetitul pentru noi aventuri. Cativa ani mai tarziu, cu numai 2000 de lire in buzunar si mult curaj in piept, pleaca in Africa si deschide o agentie de turism.

Dar contextul politic nefavorabil ii strica planurile. Al doilea razboi mondial il forteaza sa vanda tot si il lasa fara nimic. In plus, e arestat si tinut prizonier intr-un lagar de concentrare. Spre deosebire de cei din jur, nu se lasa doborat si isi gaseste alinarea intr-o chitara la care invata sa cante. Trei ani si jumatate mai tarziu, optimismul ii e rasplatit si e eliberat.

Intors acasa, gaseste totul distrus de razboi si barca pentru care a strans bani toata copilaria, furata. Asa ca la 44 de ani, e nevoit sa inceapa totul de la zero. Nu isi pierde speranta nici de data asta si isi porneste noua aventura de la o pasiune deprinsa de-a lungul calatoriilor: cafeaua. Infiinteaza Caffe Mauro intr-un depozit mic, cu o singura masina de prajit, insa de-a lungul timpului ajunge un mare succes datorita atitudinii lui dedicate.

In 1958, Demetrio deschide o fabrica pe o suprafata de 10.000 de metri patrati, cu patru niveluri. Doar doi ani mai tarziu, datorita cererii in crestere a pietei, construieste inca una. Mai mult, in 1997, inlocuieste totul cu o cladire moderna. Aceasta ocupa in prezent 37.000 de metri patrati, fiind una dintre cele cele mai moderne din Europa.

Inovatie in distributie

Un vizionar, Demetrio Mauro a facut mai mult decat sa vanda cafea. A schimbat piata cu o solutie inovatoare pentru distributie dupa ce a ales sa ambaleze cafeaua, care pana atunci fusese vanduta vrac. In anii ’60, Mauro Caffé se afla pe rafturile magazinelor alimentare si supermarketurilor, ajungând in casele italienilor de pretutindeni.

Tehnica detaliilor

Caffe Mauro importa cafea din Brazilia, Africa, America Centrala si Asia, o proceseaza si o adapteaza la standarde de inalta calitate, oferind o selectie diversificata care acopera toate sectoarele pietei. Datorita pasiunii pentru gustul perfect, promovata de Demetrio Mauro, compania controleaza fiecare etapa din proces: de la achizitionarea boabelor de cafea, prajirea si compozitia amestecurilor, pana la ambalarea lor in pungi si capsule.